Nyss sommar - snart jul

Alltså - vilken underbar söndag det blev! Stilla och sol, och skönt! Jag fick riktigt mycket gjort ute i trädgården, det var så skönt ute så jag ville inte gå in! Jag räfsade och klippte löv (gräsklipparen fungerar!) och klippte ner ett gäng perenner.  Det kändes som ett litet avslut för den här säsongen. Det finns ännu en hel del att klippa ner, om man jag så vill. Men det är inget måste, blir det inga fler sköna dagar så kan det stå kvar till i vår, det spelar liksom ingen roll. 

Och eftersom man aldrig vet hur det blir med det där vädret så passade jag på att sätta upp julbelysningen i trädet vid entrén. Så man inte står där i sista minuten och kanske fryser fingrarna av sig, om det hunnit bli kallt. 

Så det kändes som att jag knöt ihop säcken lite, undan med sommaren och låt vintern komma! 

Subscribe to receive free email updates: