Adventsgris

Jag pep inom byns finaste lilla blomsteaffär på förmiddagen idag, där floristfröken F ordnade en enkel och lite spretig eukalyptuskrans till mig. Den ska jag hänga på vitrinskåpsdörren i gröna rummet, har jag tänkt. Sen bar det sig inte bättre än att jag kom därifrån med en adventsstake i form av en betonggris också. Den var ju så oemotståndligt charmig! Det blir en rasande stilfull advent på Solhäll i år, hihi!


Jag knäppte några bilder ute i smatten och insåg att det såg himla tråkigt ut med otända ljus, så jag fuskade lite och lånade några redan använda kronljus från takkronan i gröna rummet. Det blev fjärde advent direkt!


Granatäpplena handlade jag på City Gross. Det är ju så rasande vackert att pynta med! De vackraste exemplaren hade någon i personalen redan valt ut att använda som dekoration på porslinsavdelningen, men dem stoppade jag raskt i min egen kundvagn och lade sedan dit mindre attraktiva ersättningsfrukter från grönsaksavdelningen istället. Förlåt, City Gross!


Jag hann in en runda på Blomsterlandet också, men vad jag fick med mig därifrån får bli ett annat blogginlägg. Nu blir det lite lördagspyssel, lite kaffe och lite läsning. Så skönt med helg!

Subscribe to receive free email updates: