gör en PAPPERSSTJÄRNA ~ a STAR made of PAPER


there is a translator to the right ( in web version)
jag tänkte visa hur man lätt gör en vacker Stjärna av gamla papperssidor....
riv ut sidor ur en gammal bok, koralbok eller liknande....
rulla sidorna till strutar och limma...

limma sedan ihop strutarna med varandra, två och två.
jag använder både papperslim och limstift..

använd gärna klädnypor till att fästa ihop strutarna med....

när limmet har torkat så limma ihop "tvåstrutarna" med varandra, så det blir fyra strutar som sitter ihop..

limma sedan ihop "fyrorna" med varandra...

tills det blir en stjärna.... fäst en bit kartong på baksidan som ger stadga...

limma på exempelvis ett bokmärke på framsidan som täcker hålet i mitten..
och ett snöre upptill att hänga upp stjärnan med...

lite pilligt, men lätt och resultatet blir riktigt fint..
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: