En färganalys

Det är fredag. Det är Black Friday. Och vi skall prata färg, men inte just svart färg, utan vilka färger vi har i trädgården. Hm, jag som är så färglös... Ja, ni ser ju själva här ovan, det är ingen färgexplosioner i den här rabatten precis. Blad i grönt och silvertoner, vita och rosa blommor, ja där har ni mig kan man säga. 
Alltså, rosa i olika toner... kan jag nog aldrig få nog av. Från vårens vitrosa luktolvon... 
....sommarens rosor i alla möjliga rosa nyanser
För att inte tala om alla pioner. Har ju några vita också men övervägande rosa. 
Till höstens höstanemoner i ljuvlig ljusrosa nyans. 

Sen tycker jag om att blanda in lila nyanser bland det rosa och vita. 

I våras gjorde jag en helt ny rabatt, där jag faktiskt bestämde mig för att inte ha några rosa toner alls. 
och det berodde på att jag helt enkelt gått och blivit kär i den här rosen, Austinrosen Wollerton Old Hall, och den har ju en något obestämbar färg, typ ljust aprikos/persika/koppar, i alla fall beskrivs den så på hemsidan jag beställde den ifrån. 
Så här fick jag leka lite, med lila stäppsalvia och nävor, blandat med olika rosor som matchade den rosen, och det blev riktigt bra! 
Avslutar med en pion, min favorit, vilket jag antar beror på färgen... helt ljuvliga Coral Charm! Så visst, jag får väl ta tillbaka att jag är helt färglös, nog finns det färg här hos mig också! 


Subscribe to receive free email updates: