gör en mosstårta ~ make a cake with moss

there is a translator to the right ( in web version)
nu blir det allt mörkare för varje vecka.....
det betyder för mig PYSSELTIDER
nu kan man göra allt sådant som man inte "hinner" på den ljusa årstiden...helt underbart
jag är ett väldigt glad i princesstårta, så idag tänkte jag visa hur man gör en sådan med hyacinter och mossa..
man behöver två "kakbottnar" i oasias, jag har köpt mina på LJ Design

sedan behöver man hyacinter..... 

och mossa.....

jag började med att skära ut en fyrkant i oasisen...

sedan i med fyra hyacinter..

klädde oasisen med mossa och virade fast den med grön Myrtentråd.....

mellan lökarna också...


vattna gärna ...

mina hyacinter var vita, så det fick bli ett vitt band runt..

tårtan är klar.. bara att vänta tills den slår ut..
vattna gärna lite då och då.....
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: