Köpenhamn och mera jordärtskockor....

Ja, då var jag tillbaka i vardagen igen! Två arbetsdagar har jag hunnit avverka, men nu tänkte jag visa lite glimtar från min och dotterns Köpenhamnsweekend!


Första dagen var vi på julmarknad i Nyhavn. Riktigt mysigt trots duggregnet och när julbelysningen tändes på Hôtel Dángleterre var det riktig julstämning!


Ja, livet i Danmark är ju lite enklare och gladare ;)
Efter god mat och en god natts sömn gick vi till Café Norden för en helt fantastisk frukost....


Ja, vi åt i ett par timmar, så vi kände ett stort behov av lite motion ;)
Efter en rask promenad kom vi fram till Rundetårn, som är ett runt, högt gammalt stentorn i centrala Köpenhamn.


Däruppe hade vi hela staden under våra fötter. Tornet har använts för astronomiska studier och vägen upp i det var ingen vanlig spiraltrappa....


Det var helt enkelt en stenlagd väg, som gick runt, runt ända till sista biten då det var en smal trappa!


Efter lite shopping blev vi naturligtvis lite småhungriga igen, så vi tog hissen upp till Illums Rooftop. Härliga restauranger med underbar utsikt.



När det sedan började skymma var det dags för julmarknaden i Tivoli!


Alltid lika vackert och mysigt!!! Värmande glögg och vacker belysning!

Sedan var det dags att sätta sig på tågen, Hanna mot Jylland och jag mot Sverige! Tack, Hanna för en fantastisk helg! Alltid lika roligt att träffas lite på tu man hand!
Väl hemma, satte sig Lusse bestämt i resväskan. "Nu håller du dig hemma, matte"...


När jag sedan åkte till jobbet på måndagsmorgon, blängde han surt på mig..

Ute i trädgårdslanden hade det nu tinat upp, så jag passade på att gräva upp lite jordärtskockor!


Kanonfina!!! Finns en hink på bänken i lagården om någon vill ha! Våg, påsar och swishnummer ligger bredvid!
Nej; nu börjar "Det sitter i väggarna" och det vill jag inte missa! Ha det gott!

Subscribe to receive free email updates: