gör ett eget Hyacintglas ~ arrangement with Hyacinths


there is a translator to the right  (in web version)
nu finns det hur mycket Hyacinter som helst i affärerna...
det är fint att sätta Hyacinterna i glas så man ser rötterna.
Antingen kan man köpa "tråkiga" Hyacintglas i affären, eller göra egna lätt.
jag tog tre vackra kristallglas..

skjölde av jorden på rötterna...

klippte en bit hönsnät, ca 20 x 20cm
gjorde ett hål i nätet och trädde igenom växten..
det är viktigt att trä igenom med bladen och löken först, annars går de fina rötterna lätt sönder

"skrynklade" ihop nätet..

och tryckte der det i glaset.

häll i vatten och det är klart.....

hur lätt som helst och riktigt läckert på bordet...
efter någon vecka slår blommorna ut
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: