lätt gjord Adventsljusstake ~ easily made candelabra for Advent

there is a translater to the right ( in web version)
nu är det snart första Advent.. helt underbart...
idag tänkte jag visa ett lätt tips hur man gör en egen Adventsstake
ofta har man sakerna hemma redan...
jag tog några gamla flaskor... och vanliga vita stearinljus

Mossa.... detta underbara material. som man älskar på vintern och hatar på sommaren :)

jag lindade mossa runt flaskorna med tunn, grön Myrtentråd..

lätt och fint.

så hängde jag på lite siffror.....

ETT till FYRA passar ju bra :)
sedan i med ljusen...

klart!
Hur lätt som helst.....
häll gärna lite vatten i flaskorna, så står dom stadigare
Om någon undrar om Stjärnorna i papper i bakgrunden, kan ni se hur jag gjort dom HÄR
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: