Vi gör egen spagetti

Att egen spagetti skulle vara så otroligt enkelt att göra själv!
Så pinsamt att det skulle ta 45 år innan jag stod där och vevade färsk pasta med ett löjligt flin i mitt ansikte. Det är ju så otroligt enkelt men smakar så "komplicerat" gott! Har ni tänkt på det. När saker och ting smakar riktigt bra så är det ofta minimalt med efterarbete som plöjts ner i produkten, som en perfekt vinegrette, en snabbt monterad tiramisu som dryper av marsalavin eller nystekt rotselleri med lite salt. Vilken köpemorot kan tävla mot en nyss uppdragen i en pallkrage där du bor. Vilken chilisås smakar bättre än din egen spontansyrade som du bara låtit stå? Vilken kål smakar bättre än den du vårdat en hel odlingssäsong och njuter av vid eget bord. Ingen! Nu var det ju pasta jag ville prata om så nog med utsvävningar av detta slag, men nu förstår du precis vad jag menar, hoppas jag?

LÄS MER »

Subscribe to receive free email updates: