fögylla en pumpa ~ gilded pumpkin


there is a translator to the right
nu börjar det bli PUMPATIDER..
denna underbara....... sak...... grönsak?
ja jag vet inte, men kul kan man ha med dom i alla fall :)

här har vi målat på lite lim som är för blad guld.....

vänta ca 10min och sedan kan man börja lägga på bladguldet..
ja alltså det är inte RIKTIGT guld, utan guldfärgad metall...... finns i olika hobbybutiker och på nätet...

"dutta" fast det ordentligt....

lite pilligt, men absolut värt mödan....

efter en liten stund är man klar....

pumpor håller rätt länge, speciellt om man förvarar dom lite svalt....

Hoppas ALLA har det bra såhär mittiveckan...
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: