Vårblommor.

Idag kom de lökar som jag beställt.Lite blandade karameller.En del ska ner i jorden och en del ska planteras i kruka.

För några dagar sedan fick jag se att dom lökar an Grönlilja som jag köpte på en plantmarknad för ca fyra år sedan har skickat upp en blomknopp från den ena löken.
Jag planterade dom i en rabatt då dom var nya och gissa om det var en växt som föll dom attans sniglarna i smaken.Det var bara att gräva upp dom och sätt i en kruka.Har planterat om dom varje år och i år så har dom tydligen växt till blomningsstorlek.

Ska bli kul att få se blommorna.

Vilket underbart väder vi fick idag.Inatt har det regnat ordentligt 16mm
Men sen klarnade det upp och blev så skönt ute .Satt i en solstol och bara njöt av solen mot ansiktet.Vi ska tydligen få fint väder i helgen och det ser jag fram mot då ska lökarna ner i jorden.

Subscribe to receive free email updates: