Höstjobb.

När man tar en tur med kameran i trädgården så hittar man lite blommande växter fortfarande.Annars så är det ganska tunnsått med dom.Allt har blivit så fult av detta eviga regnande och regnar det inte så fuktar det på natten så allt bara dryper av väta på morgonen.Inte säkert att det hinner torka upp under dagen.
Den här Klematisen räddade jag från att dö.Hittade ett litet skott på ca 10 cm som jag satte i en kruka.Nu i år har den växt till sig fint så jag har hittat en plats för den i trädgården som jag ska visa före och efterbilder på senare. 

Höstastrarna blommar som bäst nu dom klarar fukten bra.

Prakttryn blommar om.Kul att det varje år kommer en andra blomning.

Och även Tårtrosen kommer igen bara jag klipper bort nyponen som bildas.

Strålrudbeckia.

Köpte två stycken Vivor i våras och dom har också fått fart med en andra blomning.
Dom ska nog hamna på samma ställe som Klematisen.I den här krukan finns massor med lökar av Pärlhyacinter vita sådana som dom hamnar nog där dom med.

Den andra vivan som köptes i våras.Båda har så himla fina blommor.
Var ute igår och jobbade med ogräsrensning.Hade tänkt att fortsätta idag men det ville inte min arm så det fick bli en mellandag.
Jag planterade även 5 st krukor fulla med tulpaner och flera olika scillor.
Hoppas nu det går bra att övervintra dom så jag får en fin blomning i vår.

Subscribe to receive free email updates: