Fönsterfix.

Det stora fönstret i TV-rummet har fått lite nya växter .Jag fick slänga ett par som fått löss och det orkar jag inte att hålla på och sanera.Så i amplarna blev det en Gullranka och en Plättar i luften.Sedan tog jag in Buddan från växthuset sitter ju inte så ofta där nu när det börjar bli svalt.Den svarvade ljusstaken har R svarvat för några år sedan.Den är så fin.Klockan är köpt i dotterns butik som hon inte har längre.Hon hade så många fina saker.

Har satt skott av Ampellijan.Tror den kommer att trivas där.



Och i fönstret mitt emot det stora i andra delen av vårt vardagsrum blev det en ampelkorg med en  hängväxt som jag inte vet vad den heter .Även här slängde jag en växt som hade blivit så ful och istället tog jag in en Ärter på tråd till det här fönstret.

Det blir små vita blommor på den här växten.Har en till ute på vår lilla veranda.
Vädret är lite tråkigt nu med så många regnskurar .Inatt har vi fått 12 mm.Och när jag var på väg hem från stan kom det en kraftig regnskur.Tur jag hade paraply med i väskan.

Subscribe to receive free email updates: