Shoppingdag

Idag på min lediga dag har vi varit i grannstaden Linköping. Vi behövde åka dit dels för att ta foto till våra körkort som ska förnyas och dels för att vi behövde shoppa i några butiker där. Linköping är en liten storstad och ni vet ju vad jag tycker om storstäder och butiker. Det är förmodligen ett lyxproblem men jag gillar verkligen inte att shoppa i fysiska butiker längre. Varken min sambo eller jag tyckte att det var kul med besök i staden men vi uträttade våra ärenden och sedan åkte vi till Tornby och IKEA... 
På IKEA åt vi lunch som smakade väldigt bra trots slamrig, bullrig miljö och sedan inköp av ljus, fönsterlampa, klädhängare, fårskinn till verandan (som katterna brukar ligga på när det blir kallt ute) och lite annat som vi behövde. Köpte också fem st av IKEAS klassiska ljuslykta som på bilden. Därefter till nästa butik där vi köpte kattsand och kattmat. Sedan fick vi äntligen åka hem!
När vi efter fyra timmars shopping kom hem fixade jag kaffe. Vi satt i solstolarna i solen på vår altan, njöt av gott kaffe, lugnet och fina naturen - underbart!
Bilden i mitten har jag lånat från IKEA. Övre och undre bilden är vårt TV-rum. Vi köpte en duk till soffbordet i TV-rummet idag vilket blev ett lyft för rummet =) Ett bra köp!

Subscribe to receive free email updates: