patinera krukor ~ patinate pots

there is a translator to the right ( in web version)
lite nytillverkade lerkrukor..... fina, men jag gillar lite "patina"
först målade jag med JDL "delightful plum", kritfärg som fäster direkt på krukan...

sedan ett lager med "antique rose".....

en schablon med "franska liljan"...

krukorna är fina men ser vääääldigt nya ut :)

lite sandpapper och en fönsterskrapa ändrade på det...

sedan vaxade jag , förs med lite "dark wax" och sedan "clear wax" på hela ytan.....

så var dom klara :)
i med säsongens blommor och jag är rätt nöjd..

Hoppas veckan börjar bra för ALLA 
och nu ska det bli riktigt varmt igen.... fint med en omgång rosor till...
jag har målat mycket med "kritfärg", vill du se mer som jag gjort så klicka HÄR och scrolla sedan bara nedåt...
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: