En vanlig tisdag

En helt vanlig tisdag, ja det är det absolut! Fast ändå inte. En vanlig jobbardag men ändå inte, har varit på utbildning hela dagen vid Suderbys Herrgård, och det är alltid lite trevligt, inklusive lunch med trevliga kollegor. Blev upphämtad med bil av några kollegor i morse och fick skönsång när jag klev in i bilen, för det är ju min dag idag! Det är bra det där med Facebook, för det är väl troligtvis där de har sett det 😏
Det blir inget firande ikväll, det gjorde vi i söndags, med släktfika. 


Det blev en Daimtårta. Ett gammalt recept jag inte gjort på många år. Superlätt att göra: 
200 gram hasselnötter
4 äggvitor
2,5 dl socker
5 dl vispgrädde
2 stycken dubbeldaim
Grovhacka nötterna i matberedare. Vispa äggvitorna till hårt skum och blanda sen i nöthacket och sockret. Häll i en rund form (26 cm) och grädda i 175 grader i ca 35-40 minuter. Låt svalna och garnera med vispad grädde och hackad daim. 

Som sagt, en vanlig tisdag idag. Har just lagt i en tvättmaskin och nu lite datortid. Barnen var inte hemma i morse och i kväll har de träning. Men kanske blir det en liten gofika sen när de kommer hem. Och hämtmat får det bli, jag tänker inte ställa mig vid spisen, där går min gräns, det är ju faktiskt min födelsedag... 😆

Subscribe to receive free email updates: