Nyrenoverad hall

Äntligen har jag slutfört mitt projekt med målning av hallen. Det blev ett lite större projekt än vad jag hade tänkt mig, för det är  ju dels hallen här nere, trappuppgången och hallen uppe. Det hör ju liksom ihop så det var lika bra att ta alltihop på en gång! Och allt detta berodde alltså på att vi (läs maken) la samma golv i kök och i denna hall nu i somras, som vi gjorde i vår andra hall förra sommaren. Hänger ni med? Vi har alltså två stycken hallar i vårt hus, det är ursprungligen ett tvåfamiljshus med varsin spegelvänd ingång. 
Här en förebild från hur vårt andra golv såg ut. Det la vi in 2000 när vi precis flyttat hit. Pärlsponten i köket har varit vit hela tiden (från vår första renovering alltså, här kan du annars se hur det såg ut när vi flyttade hit) men i hallen hade vi en varm färg typ creme eller vad man säger, beige kanske. Det funkade i alla fall inte till grått golv! 
Efter. I hallen tog vi bort elementet och la i golvslingor, så golvet blev högre och är nu i höjd med köksgolvet. 

före
Förebilder är alltid lite svårt för jag hinner sällan ta några foton när mannen plötsligt har börjat riva, så det är gamla foton från lite olika tidpunkter. Tur man har bloggen att leta i! 
  
Åt trapphållet hittade jag ingen bra förebild, men här är i alla fall innan väggen och trappan är ommålad. 

efter 


Elsa beundrar kanske mattes målning...?

Det är skönt med enhetligt golv, och färger som gifter sig med varandra, tycker det ger ett lugn i hemmet, som i alla fall jag gillar. 

Subscribe to receive free email updates: