Ett val, och ett träd

På självaste valdagen gör jag ännu ett inlägg om mitt kära valnötsträd!

Gjorde det på valdagen för fyra år sedan, så här såg det ut då!
Det har hänt lite sedan dess, dels är det mycket större. 
Och dels är det helt fullt av nötter, ja grenarna bågnar! 

Härligt tycker jag, som  vill ha en lummig trädgård. Och skönt var det i somras, med en skuggig tomt! 

Idag går jag och röstar, tillsammans med min stora dotter, som röstar för första gången. Känns lite speciellt faktiskt! Vi har bestämt att gå nu på eftermiddagen (när hon vaknat 😏) och sen skall vi gå hem och fika, lite valfika helt enkelt! Får kanske bli en äppelkaka, det trädet bågnar ju också av frukt! Inte utan att man känner sig lite rik, med så mycket frukt, och att få bo i ett land med demokrati! 

Subscribe to receive free email updates: