Tretton dagar

Så vaknade jag imorse till den första av tretton lediga dagar. Så härligt det ska bli! Jag firade min nyvunna frihet med ett frukostbesök hos tandhygienisten, som gav mig tummen upp och ett lager melonsmakande fluorlack på garnityren. Efter det gick jag hem och bäddade rent i sängen, så inatt får vi sova i jullakanen. 


När min pappa och faster tömde farmors lägenhet i våras fattade de ett gemensamt beslut att skicka med hennes fina julgransljusstake hem till mig. Glad är jag för det! "Hembygdsgården julen 1988" står det i botten på den, med farmors snirkliga handstil. Det är nästan det bästa av allt.


Idag är det vintersolståndet. Årets mörkaste och kortaste dag, alltså. Det betyder att vi går mot ljusare tider från och med nu, hurra! Det firar vi med lövbiff och pommes frites; kulinariskt så det förslår, hehe! Och imorgon köper vi gran. Livet på en pinne!

Subscribe to receive free email updates: