Lantkök i juletid


Köpte en ny kruka i höstas vid Ulriksdals trädgård, just med tanke på den stundande hyacinttiden. Det var lite trångt, men det gick ner tre stycken som jag hade tänkt 😏


När jag satte upp min adventsljusstake som jag alltid har här i köket, så fungerade den inte längre. Provade med nya lampor men icke... Så det var bara att försöka hitta en ny. De flesta som säljs nu är lite mer moderna i stilen, men jag vill ha lite gammaldags lantlig stil i vårt kök, tycker det passar bäst med det andra. Hittade den här och den var helt okej! 

Rumsgranen som stått lite på undantag fick komma fram i ljuset! 😙



Tre små grisar på rad. Har funnits med sedan min barndom så de är kära för mig! 


Är så glad för det nya golvet i köket också, tycker det passar min stil, och går väldans mycket bättre ihop med det julröda, än vad vårt förra gjorde! 

Subscribe to receive free email updates: