Chat Noir

Så här kan det bli när man är nybliven pensionär och hjärnan har fått vila lite och dessutom fått en beställning på att måla av en bild fast lite större. På originalbilden är katten helsvart med gula ögon men till den här tavlan har vår katt Ulla fått vara modell. Tavlan som min sambo Jens har målat hänger nu på en vägg i en lägenhet i Stockholm =) Det var alltså en beställning från min sambos yngsta dotter Louise. Katten Ulla bodde sina tre första år hos henne innan hon fick flytta hem till oss, så därför passar det bra med en katt som ser ut som Ulla på tavlan.
Jag skrev i tidigare inlägg att jag glömt ta en bild på tavlan men... jag hade faktiskt tagit några bilder med kameran i min mobiltelefon.
Här är katten Ulla, en bild från i somras.

Subscribe to receive free email updates: