Annandag jul

På förmiddagen skjutsade sambo Jens sin dotter Louise med pojkvän Filip till Resecentrum i vår stad. De åkte sedan tåg tillbaka till Stockholm där de bor. Med sig hade en stor tavla som Jens målat (synd bara att jag inte tog någon bild på tavlan innan den åkte till Sthlm, det hade varit kul att visa den här i min blogg).
Sedan tog både jag och sambo Jens varsin motionsrunda i det härliga och soliga vädret.
Resten av dagen har vi "återställt" vårt hem. Jag har gjort i ordning gästrummen och tagit hand om tvätten. Jag har också klätt av den barrande granen och kastat ut den. 
Vi har haft en jättefin julhelg på alla sätt, härligt att ha våra vuxna barn med respektive här tillsammans med oss (för att ingen ska missförstå vill jag förtydliga att Jens har tre vuxna barn och jag har två vuxna barn, tre av dessa fem var här i jul).
Sambo Jens och jag fick tillsammans en bok som julgåva, boken heter "Ett bra liv är inte bekvämt" skriven av Clas Malmström. Jag har redan börjat läsa boken och vill helst inte sluta. Jag som har läst många böcker inom området personlig utveckling och mental träning har ändå känt att jag upplever oklarheter och att vissa frågor inom mig själv saknar svar. I den här boken kommer jag att få många svar på mina frågor och hjälp att träna upp en mental styrka där jag upplever mental svaghet. Det ska bli spännande att läsa vidare. Tror att jag berättar mer om boken i min blogg framöver.
Nu är jag redo för två arbetsdagar innan det är dags för nyårsledigt.
Ha det bra allesammans, ta hand om er själva och varandra! 

Subscribe to receive free email updates: