Lite mer blommor

Lilium Black Beauty.
En av dom få som klarat sig från Liljebaggarna.Dom har ätit kalt mina liljor i år.Kommer inte att sätta några fler nu.

Klängrosen White Nights.
Hade inte frusit ned i år.Det brukar den göra.Blommorna är underbara.

Silverax.
Har ett stort stånd som nu blommar så fint.Och i år står sig blommorna längre.

Klippstånd.
Grävde bort plantan i våras då det bara brukar bli trasor kvar av bladen eftersom det är sniglarnas favorit mat.Men jag hade missat en liten rot som växt upp och fått vara fin och blommar nu.Har inte sett många sniglar denna torra sommar




En border Aurikel.
En av tre sorter som jag har kvar av min en gång stora samling.Fick rot löss på dom och det var stort angrepp så jag orkade inte börja sanera alla krukor.Det brukar alltid komma tillbaka.


Kommer inte ihåg namnet på den här men den tillhör släktet blåklockor.
Nu är det inte så många.

Vi var och hälsade på sonen med familj i tisdags och onsdags och där hände det saker sedan vi kom hem .Dom hade haft en skogsbrand  där inte nära deras stuga men hade det blåst och och det inte upptäckts så tidigt då hade det kunnat gå illa. Deras hus är omringat av stora gamla Ekar och Björkar
Samma dag hände något hos deras ända granne så ambulanshelikopter fick komma och hämta någon där.Den landade på sonens (grabbarnas ) fotbollsplan så allt gick bra.
Ibland händer allt på en gång.

Subscribe to receive free email updates: