Fixar för övervintring.

I år var det första gången som dom Indiska Fotbladen blommade.Och för ett tag sedan fick jag se att dom fått stora röda frukter som måste vara frökapslar.Läste någon artikel att dom är giftiga dessa frukter eller vad man ska kalla dom.Men det är vackert tycker jag då dom lyser verkligen där under dom stora bladen.

Har börjat ta sticklingar av dom pelargoner som jag vill övervintra.Tycker det är lättare att få dom att överleva på så sätt.Tar ner dom i källaren sedan när det blir för kallt i växthuset.Där får dom stå under lysrör hela vintern.


Nu får jag se hur många som överlever.Men jag vill gärna köpa några nya till våren.Kul att prova olika sorter.
I dag är det höstlikt väder bara 13 plusgrader och det har regnat lite då och då.
Tycker det är alldeles för tidigt med höst redan.

Subscribe to receive free email updates: