Fjärilsbuskar, sushi och hörlurar

Fjärilsbuskarna är inte riktigt på hugget i år. Iallafall inte så som de var förra året, då de stack iväg rejält på höjden och blommade så det knakade. En av dem frös nästan bort helt i den sena vårfrosten, och den andra är inte lika hög och blommar inte alls lika rikligt som 2016. En och annan fjäril kommer iallafall på besök för att smörja kråset på de få blommor som har slagit ut. 


Efter jobbet idag åkte maken och jag på spontanbesök till stan (som är Kristianstad), där vi käkade sushi och köpte ett par trådlösa hörlurar till mig. Jag lyssnar ofta på radio och poddar på mobilen, både när jag stökar i köket och grejar i trädgården, och tänkte att det kunde vara praktiskt att slippa fastna i en massa sladdar hela tiden. Dessutom kan jag använda dem när jag kränger True Crime-dokumentärer på Netflix på datorn. Finemang!

Subscribe to receive free email updates: