En ny magisk växt

Min vidjehortensia Annabelle har vuxit på ordentligt, men hon är en törstig en, och är en av de jag måste prioritera vid vattning... Men jag gillar den skarpt, och vill gärna ha fler hortensior.  

Kollade runt lite sist jag var i plantskolan, och så hittade jag den här syrenhortensian som verkade fin. Magical Candle heter den och den skall först vara limegrön för att sen övergå i ljust rosa. Skall bli roligt och se om den är så magisk...!

Här i rabatten vid uteplatsen var det lite plottrigt, med en stor funkia Francee och så en massa små växter bredvid, så jag flyttade bort lite av det pyttiga och satte ner hortensian här istället. Tror det kan bli bra när den växer till sig. 

I dag har det varit riktigt varmt, och i kväll blir det allt en rejäl vattningsrunda, nu är det bra torrt igen... Idag började jag jobba efter min sista semestervecka, men som tur är så är det redan fredag i morgon! 

Subscribe to receive free email updates: