Tjugondag Knut

Tjugondagen i "Glesbygd" har bjudit på plusgrader och snöslask. Jag tog mig en liten sväng till två av byns loppisar på förmiddagen, men kom därifrån tomhänt. Jag kände mig nästan lite duktig, hihi! Sen styrde jag kosan mot vår lokala bygghandel (ja, i vår by finns allt), där jag äntligen gjorde slag i saken och ordnade ett hyllplan till det gråa skåpet. När jag kom hem satte jag in det direkt och vips så blev det ordning och reda. Nu ser jag helt plötsligt vad jag har, och jag kan ta ut grejer utan att riva allt. Inte en dag för tidigt.

När jag ändå var igång, så städade jag även upp i de två lådorna som finns inne bakom skåpsluckorna. Där förvarar vi finbestick, tårtgafflar, glöggskedar och servettringar. 


Jag körde lite kill your darlings och passade på att rensa ut grejer som vi inte använder. Någon kanske är sugen på att köpa en låda med små retrogafflar och skedar? Ni vet, sådana där med färgglada plasthandtag, som mormor använde till sommargurkan och gelén när man var liten. Kika gärna in på min Tradera-auktion HÄR


Årets första tulpaner är införskaffade. Det blev rosa med kvistar av spirea, oliv och silvrig eukalyptus. Vårkänslorna infann sig omedelbart. 


På eftermiddagen gjorde jag slag i saken och plockade ner alla kulor och julgransbelysningen. Sen åkte granen ut, och så var julen definitivt slut. Finns det något mer tillfredsställande än att dammsuga upp julgransbarr? Lika härligt som att ploppa bubbelplast, hihi!


Hemmapysslet får fortsätta imorgon, för nu är det dags att ta kväll. Trevlig helg till er alla! 💚

Subscribe to receive free email updates: