Mina loppisfynd från 2023

Jag har gått och tänkt att jag har taggat ner betydligt när det gäller loppishopping, och kanske har jag faktiskt det. Men när jag scrollar i datorns fotobibliotek inser jag att det ändå är en oansenlig mängd prylar jag har släpat hem under det gångna året. Ska vi ta oss en titt på vad det blev? Här kommer en bildkavalkad utan inbördes ordning: 

1. En låda antika julgransdekorationer och en flaskdocka från samlarmarknaden i Linderöd. (Som tyvärr blev inställd i år.)

2. Sex tunna fina grogglas och ett litet rådjur från en loppisrunda i Tyringe. 


3. En kaffekvarn och en liten grön träsnurra från Möbelmagasinet i Hanaskog. 


4. En stor grön kruka från gratishyllan på återvinningscentralen.


5. En gammal trätunna med grönturkosa färgfläckar från en gårdsloppis utanför Glimåkra. 


6. En flaggstångsknopp och två små gråa ljusstakar för julgransljus från Kronomagasinet i Hässleholm. 



7. En fotogenlampa från en sommarauktion i Barkhult. 


8. En liten grön Pyro-karott från antik- och samlarmarknaden i Degeberga. 


9. Två små biskviballerinor från en loppislada i Mellbystrand. 


10. Fyra våriga assietter, en liten saltströare och två vaser från en loppisrunda i Älmhult. 



11. En till grön kaffekvarn (🙈), två gula plåtburkar och glöggskedar till min mor från TUFF-butiken i Broby. 


12. Ett kuddfordral, ett halsband och ett armband med röda träkulor, två gamla munstycken för korvsmet, en kopparskål på fot med handtag, en halmkrans och en sockertång från Allt Möjligt-verkstan i Broby och en gammal medicinflaska från Möbelmagasinet i Hanaskog.



13. En ljusstake (som jag sedan målade om), juliga tyger och en turkosgrön vas med handtag från Pingstkyrkans fyndkällare i Broby. 


14. Ytterligare en trätunna och en pepparkvarn från en loppisrunda i Lönsboda. 



15. Tre fina porslinsägg i "mina" färger och en härligt grön vattenkanna från Prästgårdens antik i Färlöv.



Nåja, med mina mått mätt var det ju inte så farligt mycket ändå, hihi! Fast jag har säkert missat att få med en och annan grej. Tilläggas kan att jag har kört bort massor av grejer till en av våra lokala loppisar under året. Grejer in - grejer ut. Det är så det funkar här hemma, och så kommer det nog förbli. En gång inbiten loppisräv, alltid inbiten loppisräv. Det är ju så kul!

Subscribe to receive free email updates: