Ett litet vitt bord

Jag önskar att jag kunde säga att jag har städat upp på gottebordet, men det mesta har jag nog faktiskt ÄTIT upp... Men det ska ju vara gott och leva, annars kan det kvitta. Nu serveras det iallafall bara frukt där, så mina besök är inte lika täta, hihi!


Det lilla vita bordet har hängt med mig i över 30 år nu. Jag köpte det billigt på en antikaffär i Karlskrona, när jag precis hade flyttat hemifrån, och det har haft flera olika funktioner och färger genom åren. I två lägenheter har det fungerat som en mini-köksö framför ett köksfönster, och nu när vi bor här på Solhäll har vi det som avställningsbord/gottebord/pyntbord i matrummet. Först var det brunt, sen var det Höganäs-gult (hej 90-talet) och nu har det varit vitt de senaste 15 åren. 


Färgen börjar bli lite skavd, och bordsskivan är fläckig av både det ena och det andra, så jag börjar bli sugen på att måla om bordet igen. Med linoljefärg, så klart. Har man en gång vant sig vid den lyster på ytor som linoljefärg ger, så har man svårt att tänka sig något finare. Frågan är bara vilken kulör det ska bli då. Gräddvitt? Varmgrått? Grönt? Eller något helt annat? Jag kanske får måla om tallrikshyllan också. 

Subscribe to receive free email updates: