Burr sa Kasper

...tyckte jag var en bra rubrik i går kväll när jag började skriva på inlägget, eftersom det är så kallt, samt att Kasper hade namnsdag. Men så sent gick inte att fota, och någon bild vill man ju ändå ha i ett inlägg. 

Nåväl. Kylan var det ja. Den kom tillbaka, och med råge. Häromdagen var det iskyla ett helt dygn över hela Sverige, vilket tydligen är tre år sen sist. Till och med såna ställen som Skåne och Gotland alltså. Fast tydligen var det varmast här på Gotland, med bara minus 1,8 grader i Fårösund. Här i Visby var det kallare, jag tyckte det kändes ändå in i märgen, men blåsten gör väl sitt till. Och snön är tillbaka, och det gillar jag. 

Jag håller mig ändå mest inomhus, och då kan man passa på att smyga bort julen. Det tar dock emot, tycker det är så mysigt och ombonat, och vet att det brukar bli så kalt när man precis har tagit bort det. Det som är mest tråkigt att ta bort är granen och fönsterbelysningen, så det får faktiskt vänta några dagar till.  

Och så var det bilden då. Det får bli på nyårsbuketten, som ännu står så fint, så den njuter jag också av ett tag till. 

Ha en skön söndag! 

Subscribe to receive free email updates: