Snöyra, strömavbrott och spaghetti

Det stormade rejält under natten, och på den vägen har det fortsatt även under dagen idag. Det har förvisso inte kommit så stora mängder snö, men det har varit rejäl snöyra i blåsten. Jag har varit inomhus hela dagen och ägnat mig åt att fixa med stryktvätt i källaren och leta rätt på jobbväskan. Lagom ansträngande sysslor, så här på julledighetens sista dag.


Efter att strömmen hade gått för tredje gången på kort tid, så tog vi det säkra för det osäkra och drog igång en brasa i spisen. Veden antändes på rekordtid, för draget i skorstenen var det minsann inget fel på i blåsten. Det kändes ändå skönt när strömmen kom tillbaka efter ett tag, så att vi kunde laga mat. Spaghetti och köttfärssås har jag längtat efter hela julledigheten, så det fick det bli idag. Mums!


Det blir spännande att se hur jag reagerar när klockan ringer 06:10 imorgon bitti. (Om jag reagerar överhuvudtaget...) Det är ungefär tre timmar tidigare än när jag har vaknat för egen maskin under julledigheten, och då har jag dessutom legat kvar i sängen och bara päst ett bra tag innan uppstigning nästan varje dag. Jag känner redan nu att en tvådagarsvecka blir en alldeles lagom start på arbetsåret, hihi!

Subscribe to receive free email updates: