Söndag med sol, städning och skrubb

När jag tassade mot köket imorse möttes jag av gyllene morgonsol, som fullkomligt flödade in i stugan. Det var rena rama ljusterapin att stå på sovrumströskeln en stund och bara njuta. Ljuvligt! Under bordet i hallen parkerar jag alltid min jobbväska, och uppe på bordet samlas det alltid saker som ska ner i källaren. I det gröna kruset står det några knoppiga körsbärskvistar, som jag fick med mig från gårdagens besök på byns finaste lilla blomsteraffär. 


I solljuset blev det också mer än tydligt att det var dags att ta fram dammsugaren. Det kändes som att det låg barr och juldamm överallt, och det gjorde det nog också för dammsugarpåsen blev proppfull. Nu doftar det nyvädrat och lavendelsåpa i hela stugan. Ljuvligt det med!


Något besök på Blomsterlandet har det inte blivit den här helgen. Istället flyttade jag runt lite på de krukväxter som redan fanns hemma. Det blev förvisso lite tomt i fönstret bakom soffan, men det får vara så tillsvidare. Fint i gröna rummet blev det iallafall. 


Efter storstädning känner man sig ju ganska dammig och sunkig, så söndagens bastubad var mer välbehövligt än vanligt. Efter en rejäl skrubbning med lavendelskrubb doftar bloggerskan och hennes man lika gott som de lavendelsåpade trägolven, hihi! 


Imorgon startar kören igen, och det ser jag verkligen fram emot. Bättre start på veckan kan jag nog inte tänka mig, faktiskt. Men först njuter vi en skön söndagkväll på vårt nystädade Solhäll. 

Subscribe to receive free email updates: