Nästan vår i luften

Jag tog ett varv i trädgården igår eftermiddag. Den första i år, om jag ska vara ärlig. Min av-och-på-knapp när det gäller trädgårdsintresse har varit inställd på "Av" sedan i slutet av september, och så brukar det vara varje år. Igår kändes det dock nästan som vår i luften, så då kände jag hur trädgårdslusten började spira igen. Men usch, så trist och sjavigt allt ser ut så här års. En vissen hortensia var det vackraste jag kunde hitta. 


Fast det är fint ändå att den torra bruna blomman på bilden här ovanför har varit en av de vita fluffiga blommorna på bilden här nedanför. Lite som att titta på ungdomsbilder av sig själv, hihi!


Om dagarna fortsätter att gå lika snabbt som tiden faktiskt har tickat på nu under januari, så lär det ju inte dröja länge till innan man tassar barfota i gräset igen. Vilken alldeles underbar tanke. 

Subscribe to receive free email updates: