Snö, "städning" och sladd

När vi vaknade imorse var världen vit igen. Det har fallit ett rejält täcke under natten, och eftersom vi har haft minusgrader under dagen, så ligger snön kvar. Det är opraktiskt med snö på många sätt, men jag tycker ändå att den gör tillvaron lite mer uthärdlig så här års. Det blir ju så ljust om dagarna, och ljudet blir så dämpat på något vis. För min del får det gärna vara snö hela vintern. 


Jag har njutit som bäst av min näst sista lediga dag och har väl inte gjort så mycket vettigt direkt. Jag jobbar hårt på att "städa bort" gottebordet, och det gör man som allra bäst samtidigt som man tittar på true crime eller någon annan spännande dokumentär på någon av strömningstjänsterna på datorn. Idag har jag både klämt "Escaping Twin Flames" på Netflix (som jag förvisso snabbtittade på) och två avsnitt av "I brottets spår: Fallet Tove" på SVT Play. Mycket "städning" blev det samtidigt... Nu är både brända mandlarna och skumtomtarna slut.


För övrigt har jag pratat med elektrikern igen, som skulle ha kommit hit i mellandagarna och fixat vår mustuggade diskmaskinssladd. Han lät lite konfunderad när jag ringde, och han hävdade bestämt att han hade varit här redan i fredags. Jag började undra om jag hade tappat minnet helt (hjärncellerna är ju inte helt aktiverade efter julledigheten), men när han kontrollerade adressen så stämde den tack och lov inte. Det visade sig att han hade lagat exakt samma sladdproblem på en annan adress i byn och trott att det var hos oss han var. Kul historia ändå, haha! Nu får vi iallafall vår diskmaskin åtgärdad innan veckan är slut. Fast både maken och jag erkänner att det har fungerat riktigt bra att diska för hand. Det har rentav varit riktigt mysigt. 


Vad jag ska göra på min sista lediga dag imorgon vet jag inte riktigt än. Det finns dock en överhängande risk för att "städprojektet" fortsätter...

Subscribe to receive free email updates: