svävande SPÖKE ~ floating GHOST


there is a translator to the right ( in web version)
Nu börjar vi närma oss Halloween och lite "spöktider".....
jag har gjort ett alldeles eget SNÄLLT litet SPÖKE...
för att göra ett "svävande spöke" behöver man ett stycke gasväv ( ostduk)

sedan bygger man en "ställning" med ballong som "huvud" och ngt lite lägre på varje sida som "armar"

blanda vanligt trälim med lite vatten.....

dränk sedan in väven ordentligt med limmet...

lägg på väven över "ställningen".....
låt torka till nästa dag.....

limma på ögon i papp med vanligt hobbylim..

spräck ballongen...

lyft av spöket från ställningen och ställ det för sig själv.....
det blir riktigt coolt..

lika fint på dagen...

som på kvällen.....
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan


Subscribe to receive free email updates: