Kattungar?

Det var längesen mina fyrbenta vänner var med här, och så fick jag en fråga av Eva-Mari, hur det är med kissarna och om det blir några kattungar... Ja, suck det är en långdragen historia... 

Ni som följt mig kanske minns att jag har pratat om kattungar i några år nu. Jag hittade en fin hane som Myzan skulle få träffa och tog bort hennes p-piller hösten 2015, gjorde diverse prover för att konstatera att hon var frisk, och inväntade löpet. Som -typ- aldrig kom. Hanen var här några gånger under våren för att få igång löpet men icke... Till slut gav både jag och hankattsägaren upp, han kastrerades och jag köpte istället Harry. I augusti 2016 i samma veva som jag betalade in handpenningen på Harry började hon löpa rejält.... Hon löpte två gånger med bara några dagars mellanrum, men sen fick hon p-piller igen, för att invänta Harry. I våras när han var ca 7 månader fick hon sluta med p-piller, för jag tänkte att det tar väl ett tag för henne att "komma i gång". I somras började hon löpa, men Harry fattade ingenting... trots att han passerade året och borde vara könsmogen. 

Nåväl, efter det har hon fått löpa på, det är lugnt i några veckor och sen löper hon, och Harry är där och försöker minsann... jo, jo, men det blir liksom ingenting. Så nu börjar vi allihop tröttna! Ha en löpkatt är inget roligt i längden kan jag intyga och hon själv mår nog inte så bra heller... Så nu har jag faktiskt beställt en kastrering på henne...  Ja, suck, det blir inte alltid som man vill och tänker!

Det goda med att Myzan slutade med p-piller var att hon och Harry blev riktigt goda vänner. De ligger ofta tillsammans och myser, och det är inte bara när hon löper...😉

Ni som är sugna på dagliga uppdateringar och gosiga bilder kan ju kika in på Harrys egna instagramkonto...@ _katten_harry_  Ja, jag vet, jag är en #crazycatlady...😏

Subscribe to receive free email updates: