PUMPA SPECIAL ~ Decorate your PUMPKINS


there is a translator to the right ( in web version)
Ikväll ska jag visa er massor med bra Pumpatips....
först ut är "Decoupage pumpor"
jag målade några pumpor med vit kritfärg ( Vintage Paint)

sedan på med decoupagelim ( utspätt trälim)

ta det översta, tunna lagret på en vacker servett.....

och lägg på....

lite pilligt när det är runt,,,

nästan färdiga....

när limmet har torkat, så måla på med ett lager lim till...

Tadam!
Färdiga..... ytan blir hård, nästan som lack....

här en handmålad pumpa som min mamma har gjort...
helt underbar...

målade pumpor med guldfärg..

här några mindre pumpor målade med kritfärg ( fäster direkt på alla underlag)

på med lite lim.... och sedan glitter...

riktigt "GLAMOUR PUMPOR"

Förgylld PUMPA.... ni kan se hur jag gjorde den HÄR

pumpor målade med Vintage Paint ( kritfärg)

lite fler..... med "mormorsdukar" på toppen....

"vintage pumpor".... ni kan se hur jag gjorde dom HÄR

en riktigt härlig PUMPA DUKNING.....
ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: