Fredagstankar och kärlek till er.


Ok, så blev det fredag igen.
Två veckor till Allhelgona och gravsmyckning. Många har redan börjat köpa sina dekorationer och köper man dem här är det ingen massproduktion det kan jag lova!


Vi får verkligen hem så otroligt mycket fint till butiken hela tiden.
Jag räcker liksom inte till. Och fast att man ger 110% så räcker inte det alltid heller.
En olöslig ekvation.
Och jag har tusen saker i mitt huvud jag skulle vilja skriva men det passar sig inte alltid heller.

En sak jag noterat flera gånger under min "karriär" om man nu kan kalla det så...(?).
Under alla år jag jobbat med min butik i alla fall, det låter kanske bättre för att inte reta någon, det är att avundsjukans ansikten är många.
Det är ganska sorgligt. Men det är sant.
Och nu drar jag verkligen inte alla över en kam för jag får så mycket kärlek också och beröm och uppskattning, men jag tänker om man är avundsjuk...Är det inte bättre att låtsas som att man inte vore det? Jag menar för att inte avslöja sig själv?

Ibland tänker jag att det är tusan inte konstigt det är krig i världen som folk beter sig för småsaker.

Usch ja, det kan man gråta en skvätt på.

Men det ska vi inte göra nu för det är fredag och fina känslor.

Mer kärlek åt folket och mindre egoism och avundsjuka det önskar jag mig, ihop med fred på jorden också.
Så klart.😉💚


Nytt i nätbutiken idag är bla lyktan liksom nyheter vi fått hem till Tulipas barnhörna.
(kika in i webshopen!)


Så stora vackra julrosor har vi fått hem.
Här har jag dekorerat med skimmia, nobilis, slinga och lykta.


Hjärta till gravsmyckning...


The ring från House Doctor.
Nedan pyntad med echeveria, spegelstjärna och grå blockljus.


Fin fredag och mys på!

Subscribe to receive free email updates: