Lökfrossa

En hel korg full med lökar, skulle ner i jorden nu i helgen. Jag köpte från odla.se i förra veckan, och dagen efter jag hade klickat hem lökarna så damp det ner ett erbjudande från Trädgårdsamatörerna på Gotland, med nedsatta priser... så det kunde jag ju inte motstå... Så det blev visst lite mer än jag hade tänkt från början. Nu hoppas jag på riktigt härlig lökblomning, framförallt i Rosenrabatten, där många hamnade eftersom jag inte hade några lökväxter alls där sedan tidigare. 

Skapligt väder var det med, och med nya stövlar kändes det lite extra härligt ;) 

Supersköna stövlar i naturgummi, LaCross Hampton, som jag hittade redan i våras, men jag köpte dem inte utan tänkte att det blir en perfekt önskan till min födelsedag på höstkanten. Men då var de slut här i Visby... Typiskt! Sen fick jag se på Granngårdens hemsida att det fanns ett fåtal kvar i deras butik i Hemse, dessutom nu nedsatta till halva priset, så det blev en liten utflykt på tio mil, tur och retur alltså, för ett par stövlar... Men de är så himla sköna och skall väl hålla lite längre än de där Rusta-varianterna som jag haft några stycken av och som går sönder efter en säsong... 

Subscribe to receive free email updates: