Tyg till min gröna karmstol

Idag gjorde jag äntligen slag i saken och körde inom en tygaffär på min jobbort på vägen hem. Det har jag tänkt göra hur länge som helst, för jag är ju på jakt efter ett fint tyg till min gröna karmstol. Nu hittade jag ett så fort jag kom innanför dörrarna: Tyget 'Ramas' från Boel&Jan. Jag har faktiskt sett det här tyget på nätet ganska ofta det senaste året, för mönstret i William Morris-stil (för visst är det en direkt ripp-off av 'Willow Boughs') är onekligen väldigt populärt just nu. Fast det kan man ju förstå, för det är väldigt vackert. Extra pluspoäng från mig, som gillar både grönt och grönska. Och det är precis rätt grön för min stol, så det kan nog bli riktigt bra. 

Nu ska jag bara göra jobbet med själva omklädningen, och det kan ju bli nog så klurigt. Sitsen är inte en sådan som går att ta av, och "rektanglarna" på fram- och baksidan av ryggstödet går inte heller att ta av. Jag tänker att det får bli en omgång med häftpistolen, och sen får jag skaffa någon form av dekorband och dölja klamrarna med. Tur att YouTube finns, hihi!

Subscribe to receive free email updates: