Ivanhoe och ostkrokar

För 40:e året i rad sändes "Ivanhoe" på svensk TV idag på nyårsdagen. Det är ju en lika självklar tradition som att man tittar på Kalle Anka på julafton, och jag tror faktiskt att jag har sett alla sändningar utom den 1991, då jag bodde utomlands. Varje år väntar jag på att Ivanhoe ska inse att det är Rebecca han ska välja i slutet, men det gjorde han inte i år heller. Nästa år kanske...


En annan självskriven nyårsdagstradition är att mumsa ostkrokar som har legat framme över natten. Då blir de så där härligt sega och perfekta. OLW:s ostkrokar ska det vara, för andra märken blir något helt annat, och då kan man lika gärna vara utan. Eftersom vi var bortbjudna på nyårsfest igår såg maken till att öppna en påse och ställa på köksbordet innan vi körde hemifrån. Fast själv gillar han dem inte alls, så det faktum att påsen är helt slut nu kan jag bara tillskriva mig själv... 

Subscribe to receive free email updates: