Student 28 år senare

Den här veckan avslutas högskolekursen jag har läst sedan i början av hösten. I slutänden kommer jag förhoppningsvis att vara både klokare och 7,5 högskolepoäng rikare. Fast den här veckan är tung. I tisdags hade jag ett digitalt grupparbete, idag hade vi redovisning via Zoom i tre timmar (oj, vilka röda öron man får när man har sitt headset på så länge..), imorgon ska den sista reflektionsuppgiften vara inlämnad och en minut innan midnatt på söndag ska en stor hemtenta vara klar. Full rulle, alltså. Och jag har med andra ord de kommande tre dagarna utstakade. Nåväl, vad är väl en bal på slottet. Ge mig en stor balja kaffe och något gott att mumsa på, så ska det nog gå bra. 

Jag måste ändå säga att det i mångt och mycket är bra mycket lättare att studera efter 28 år ute i arbetslivet. Tänk om jag hade vetat vad jag vet nu när jag var 21. Fint att det ändå finns fördelar med att bli äldre, hihi! 

Subscribe to receive free email updates: