Kaffekvarn och träsnurra

Idag körde vi till Möbelmagasinet, som är en gigantisk secondhandbutik i Hanaskog. De köper upp dödsbon, så där finns det grejer och möbler i alla prisklasser. Om man samlar på gammalt glas och porslin är detta stället man ska åka till för att komplettera sin samling, men även om man inte är ute efter något speciellt är det roligt att bara gå runt och titta. Jag kunde inte låta bli att köpa en gammal kaffekvarn i den perfekta gröna färgen. Den kan bli fin på hyllan i köket, tänker jag. Sen impulsköpte jag en liten träsnurra också. Bara för att den var så söt och snurrade så fint. Och för att den var grön, hihi!


För övrigt var jag på vårdcentralen och lade om mitt ryggsår imorse och fick det härliga beskedet att det med största sannolikhet var sista gången jag behövde komma. Hurra för det, säger jag! Men jag ska fortsätta att ta det lite lugnt, så att jag är helt kurerad till grävsäsongen börjar. Tur i oturen att det hände på vintern. 

Subscribe to receive free email updates: