Årets första arbetsdag

Så otroligt smart av mig att se till att årets första arbetsvecka bara bestod av en enda arbetsdag. "Jag tror jag håller på att bli sjuk," väste jag till maken när klockan ringde tidigt imorse, men så var det ju inte när allt kom till kritan. Jag var mest bara lite rostig. Sen tog jag mig i kragen och stånkade iväg till jobbet i regnet, och även om det var väldigt trevligt att träffa mina fina kollegor tillstår jag att hjärnan mest kändes som sockervadd större delen av dagen. Vilken tur att jag bara hade administrativa uppgifter och inte behövde vara bland folk. Hoppas bara jag inte lyckades åstadkomma några större fadäser. Det lär jag i så fall bli varse när allt drar igång på riktigt på måndag. Men dessförinnan väntar fyra lediga dagar till, hurra!


Ikväll hejar vi på junior-kronorna, som är i semifinal i juniorhockey-VM. Kanhända förbarmar jag mig över de sista skumtomtarna på gottebordet också. Man får ju uppoffra sig, hihi!

Subscribe to receive free email updates: