En lite gråmulen januaridag

Nu är all jul bortstädad. I går tog jag det sista, stakar och stjärnor i fönsterna*. Och med en gång blev det så kalt och trist i hemmet. Men någon har tänkt, troligen en blomsterförsäljare, och bestämt att det skall vara Tulpanens dag den 15 januari, straxt efter Knut. Och sånt faller en ju för, och här står nu en bukett lila tulpaner och lyser upp det annars så färglösa hemmet... 
*Men jag får väl erkänna, en stjärna hänger ännu kvar, nändes helt enkelt inte ta bort den. Jag skyller på att den vanliga fönsterlampan jag brukar ha, inte såg  helt okej ut i sladden, så den känns inte helt säker att sätta upp. Så i väntan på att jag har skaffat en ny, får den här stjärnan helt enkelt sitta kvar. Kan väl kalla den för en vinterstjärna så blir den lite mer legal att ha kvar. Och med tanke på att den var så besvärlig att få upp, tänker jag att jag vill ha extra valuta för det. 

Önskar er en god söndag! Här är det lite gråmulet och blåsigt, precis som det brukar vara så här års. Dock tittade solen fram under tiden jag gjort det här inlägget. Det är då man inser att man borde ha putsat fönsterna när man städade bort julen. Jaja, solen går nog snart i moln igen, tror ni inte...? 

Subscribe to receive free email updates: