Trädgårdssäsongen igång!

Ja, men så fick jag väl äntligen "ändan ur vagnen" och började trädgårdera, i min nya lilla trädgård! Helt plötsligt fick jag bara för mig, att jag skulle ut och gräva lite... Att det hade regnat i ett par dagar gjorde ju inte saken sämre, det är ju så mycket lättare att gräva då! 

Bild från altandelen, ja här ser ni ungefär halva trädgården! Borta i hörnet tryckte jag ner ett gräs och en pion i höstas, samt en klump med daggkåpa. 
Bild från i november. 

Daggkåpan delade jag upp i fyra små bitar. De växer ju så fort så de lär fylla ut här om ett tag. 
Och stolen åkte fram ur förrådet. Inga snygga rabattkanter än, men i alla fall, en start i alla fall! Min första lilla rabatt ;) 
Förresten hörrni. Är det nån vänlig trädgårdsnörd som kan säga mig vad jag har här i dessa hinkar? Tänk att jag minns inte vad jag har tagit med mig?! 😆 Kan det vara flox till vänster? Men vad är då det till höger? Ja, ja, det blir spännande att se vad det blir av det... 😉

Subscribe to receive free email updates: