Min entré

Välkommen hem till mig! Så här ser det ut vid min entré. En liten bit gräs, och en stycken rabatt längs huskroppen. Ja, faktiskt den enda rabatten som fanns här överhuvudtaget, för på baksidan fanns det ingen alls. I rabatten finns två stycken rosor, en röd och en gul, samt lavendel (hm, tyvärr är just gult och rött inte mina favoritfärger...) Jag har väl egentligen andra planer för den här lilla plätten. Här är morgonsol, och skugga resten av dagen, så här skulle ju funkia, ormbunkar och löjtnantshjärta trivas tänker jag. Så jag förstår inte varför rosor trivs här, men  tydligen brukar de blomma rikligt, enligt grannen.


Vad tror ni, bort med allt gräs, dit med en häck och ett litet träd, sen rabatt och grus för resten. Så slipper jag dra gräsklipparen genom lägenheten också! (hm, kanske lite väl mycket på önskelistan till denna yta? 🙉). Men oavsett vad jag skall göra, så blir det tidigast i höst, eller kanske inte förrän nästa år. Nu skall jag först koncentrera mig på baksidan! Och så vill jag ju se dessa rosor i blomning under högsommaren med, innan jag tar ställning för eller emot... 

Subscribe to receive free email updates: