Märkligt majväder

Sicket märkligt majväder vi har haft den här veckan. Nattfrost flera nätter och regelrätt snöstorm när vi drog upp rullgardinen på morgonen igår. Hujedamig... Jag har tagit fram vinterjackan igen, och igår kväll virade jag in alla mina dahlior i växthuset i fiberväv och gamla fleeceplädar. Den lille nakenfisen i boomerangrabatten ser inte så himla nöjd ut över tillvaron heller. Jag kanske borde klä på honom (ja, jag vet att ni tycker det ser ut som en tjej) lite kläder, så att han inte fryser rumpan av sig. 


I min 5-årsdagbok kan jag dock konstatera att det faktiskt var nattfrost det här datumet förra året också. Och när jag bläddrade vidare såg jag att jag gnällde över hur ovanligt kallt det var i maj då också. Man glömmer så snabbt. Och tur är väl det. 

Subscribe to receive free email updates: