Grönt blombord och nya trädgårdsplaner

Det lilla blombordet jag målade om i lördags blev riktigt fint. Men allt man målar grönt blir ju det, hihi! Nyansen dämpade sig lite när färgen torkade. Kanske hade jag egentligen velat ha den ännu grönare grön, men å andra sidan är det ju inte bordet i sig självt som ska synas, utan blommorna. Jag grävde runt lite grann i mitt digra krukförråd och insåg som så många gånger förr att jag trots mängden krukor på den där hyllan ändå inte har några krukor som passar. Nu blev det lite blandad kompott, men det får duga så länge. 


För övrigt har jag suttit vid min jobbdator idag och kikat ut på det flyttade rostornet och känt mig odrägligt nöjd över min lilla rokad. Så fint det blev ändå! Och så sneglar jag på kanten där rostornet stod tidigare och fantiserar om hur jag ska göra om hela den sidan, så att den omringar uteplatsen lite bättre, istället för att bara vara en tråkig kant och ett tråkigt hörn. Finns det något bättre än att gå och fnula på ett nytt trädgårdsprojekt? Jag tror nästan inte det. 

Subscribe to receive free email updates: