Analog

Bildinspiration via bloggar, Instagram och Pinterest i all ära, men ingenting går upp emot att få bläddra i en vanlig hederlig analog inrednings- eller trädgårdstidning i pappersformat. Trots att jag försöker skicka vidare lästa exemplar till grannar och kollegor, så svämmar jag snart över av gamla tidningar. De ligger i högar lite överallt i huset. För att inte tala om i lådor i källaren... Jag bläddrar i och för sig i gamla nummer igen och igen, men det får ju ändå finnas en gräns för hur många man kan spara. 


Så nu gör jag något ännu mera analogt: Jag går igenom alla gamla tidningar och skär ut de bilder jag vill behålla och sätter in dem i en särskild inspirationspärm. Snacka om Hedenhös, haha! Men jag älskar redan den där pärmen och kommer på mig själv med att sitta och bläddra i den igen och igen.  Det bästa av allt är att den nästan inte tar någon plats alls, jämfört med de tidigare högarna. Fast det är ju många högar kvar att gå igenom, förstås...

Subscribe to receive free email updates: